|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 15704 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt godziny wychowawczej opracowałam wspólnie z koleżanką Małgosią Bonifatiuk prowadzacą Klub Szkolny. Celem lekcji min jest rozbudzanie zainteresowań oraz określenie możliwości zmian spędzania wolnego czasu przez młodzież gimnazjalną
TEMAT: JAK SPĘDZAM WOLNY CZAS?
CELE: • Wdrażanie do świadomego wpływania na własne zainteresowania • Kształtowanie postawy odpowiedzialności • Rozbudzanie zainteresowań • Określenie możliwości zmian spędzania wolnego czasu
METODY: Burza mózgów Praca w grupach Pogadanka z elementami dyskusji
MATERIAŁY POMOCNICZE: *Załącznik - tabela Jak spędzają czas wolny dzieci młodzież dorośli
*Arkusze papieru *Kolorowe pisaki
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
• Burza mózgów dotycząca: – definicji czasu wolnego - propozycji spędzania czasu wolnego (zapisanie propozycji na tablicy) • Uczniowie indywidualnie rysują diagram kołowy nr1 -Jak spędzam czas wolny? (określając czas poświęcony poszczególnym zajęciom) • Następnie każdy uczeń rysuje nowy diagram kołowy nr2 – Jak chciałabym/ łbym aby było? (powinno pojawić się więcej propozycji niż w pierwszym diagramie) • Praca w grupach szukanie odpowiedzina pytanie: Co utrudnia nam realizację własnych zamierzeń? • Zapisanie pomysłów wypracowanych w grupach na tablicy.(np. finanse, rodzice, nauka, predyspozycje, nieśmiałość itp.) • Ćwiczenie indywidualne -Niedokończone zdania - Będę więcej ......... każdy uczeń wybiera sobie jeden sposób spędzania czasu wolnego z diagramu kołowego nr2, którego nie było w diagramie nr1 i podaje co może zrobić aby osiągnąć wybrany cel • Praca w grupach: - opracowanie listy propozycji- Co zrobić aby sobie ułatwić osiągnięcie celu? - wypełnienie tabeli: (załącznik)
Jak spędzają czas wolny dzieci młodzież dorośli
Nauczyciel zwraca uwagę na profilaktykę – przypomina sposoby unikania sytuacji niebezpiecznych, mówienia „nie” podczas spędzania czasu wolnego.
• Na zakończenie zapisanie wspólnej deklaracji dotyczącej spędzania czasu wolnego: Będę spędzać czas wolny pamiętając o potrzebie: - samorozwoju - bezpieczeństwa - nawiązywania i pogłębiania wartościowych związków z ludźmi.
opracowała: Katarzyna Ignatiuk przy współpracy z Małgorzatą Bonifatiuk
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|